اتوبار و باربری

اتوبار و باربری بارسلون : اولین و معتبر ترین شرکت حمل و نقل اثاثیه اداری و منزل

اتوبار و باربری

اتوبار و باربری بارسلون : اولین و معتبر ترین شرکت حمل و نقل اثاثیه اداری و منزل

قوانین طلایی اسباب کشی

محتوای هر بسته و جعبه را با ماژیک روی آن بنویسید. به این ترتیب هنگام جابه جایی می دانید که کدام جعبه به آشپزخانه، کدام یک به اتاق خواب و کدام یک به اتاق نشیمن باید منتقل شود

هر جعبه را به محض ورود به منزل در بخش مربوط به خود قرار دهید و هرگز جعبه ای را که مربوط به اتاق خواب است درون اتاق دیگر باز نکنید چون ساعت ها مشغول جمع کردن و انتقال دوباره آن می شوید.


باربری بارسلون : اولین و بهترین شرکت حمل و نقل اثاثیه منزل و اداری


سعی کنید از محتویات درون هر جعبه فهرستی در دسترس داشته باشید تا به این ترتیب امکان پیدا کردن وسایلی که احتیاج فوری به آن را دارید، راحت تر باشد.

پس از انتقال مبلمان و وسایل بزرگ و قرار گرفتن وسایل برقی در جای خود سراغ جعبه های آشپزخانه بروید و با مهم ترین آن ها شروع کنید.

بهترین روش برای چیدن لوازم و ابزار آشپزخانه آن است که از وسایل مهم و ضروری شروع کنید و جعبه وسایلی را که کمتر به کارتان می آید در آخرین مرحله مرتب کنید و آن را در گوشه ای قرار دهید.

برنامه ریزی کنید و از اعضای خانواده نیز برای چیدمان وسایل کمک بگیرید. مثلا از بچه ها بخواهید لباس ها و کمدهای خود را خودشان مرتب و تنظیم کنند.

پس از آن که وسایل بزرگ آشپزخانه و ظروف را در جای خود قرار دادید جعبه های خالی را جمع کنید تا ابزارهای کوچک میان کارتون ها گم نشوند.

باربری بارسلون اولین و معتبر ترین شرکت حمل و نقل و باربری در تهران با ارائه خدمات در کلیه مناطق تهران بزرگ

اتوبار بارسلون

باربری بارسلون با چندین سال تجربه در زمینه حمل بار شهری و بین شهری آمداه خدمت رسانی به همشهریان عزیز تهرانی میباشد . جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفنهای اتوبار بارسلون تماس حاصل نمایید .

22149545 - 88563350 - 44849865

دقت داشته باشید که همیشه از اجسام، ابزار و ظروف بزرگ تر به سمت وسایل کوچک تر حرکت کنید. به این ترتیب راحت تر به فضای اطراف تان نظم می دهید و آرامش بیشتری پیدا می کنید.

نکاتی سودمند در رابطه با اسباب ‌کشی

اسباب کشی تجربه ای است که فقط بعضی از افراد آن را "مفرح" می نامند. اما با رعایت نکاتی که در این مقاله ذکر می کنیم، برای نقل مکان به خانه جدید کاملاً آماده خواهید بود.

این اسباب کشی مطمئناً خیلی از زمان شما را خواهد گرفت: بسته بندی کردن وسایل، نقل مکان، تمیز کردن خانه جدید و چیدن دوباره وسایل.


باربری بارسلون : اولین و بهترین شرکت حمل و نقل اثاثیه منزل و اداری


وقتی وارد خانه جدیدتان می شوید، تازه با مشکلات بیشتری روبه رو می شوید.

ممکن است نتوانید تصمیم بگیرید که هر چیز را باید کجا بگذارید اما بعد از مشکلات منتقل کردن آن همه وسایل از خانه قبلی تنها چیزی که واقعاً غیرقابل تحمل خواهد بود یک تصمیم یا پروژه بزرگ دیگر مثل این است.

اما انجام بعضی کارها قبل از اسباب کشی باعث می شود کارها آنقدرها هم سخت پیش نرود. اگر شما هم می خواهید به خانه جدید نقل مکان کنید، لازم نیست هیچ کاری انجام دهید! خوش به حالتان!!

اما اگر خانه ای گرفته باشید که از موکت هایش بیزارید،

احتمالاً فکر می کنید که اول باید نقل مکان کنید و بعد فکری به حال موکت های زشت خانه کنید. اما چه باید بکنید؟ الان به آن مشکل رسیدگی کنید یا بگذارید برای بعد از اسباب کشی؟

شاید تصمیم بگیرید که به اندازه کافی الان مشکل دارید و این کار را می توانید برای بعد از اسباب کشی بگذارید.

شاید هم بودجه یا زمان کافی برای اینکار را فعلاً نداشته باشید. اما مطمئن باشید که اگر کار را برای بعد بگذارید بیشتر از الان وقت و هزینه خواهد برد.

تغییر کفپوش خانه پروژه عظیمی است و اگر پول کافی داشته باشید و تصمیم بگیرید که قبل از اسباب کشی اینکار را انجام دهید مطمئن باشید که به نفعتان خواهد بود. اگر اینکار را قبل از نقل مکان نکنید، بعدها مجبور خواهید شد که کلیه لوازمتان را در یک اتاق انبار کنید تا بتوانید کفپوش بقیه خانه را عوض کنید. اینکار نه تنها برای شما بلکه برای نصاب های کفپوش هم خیلی سخت خواهد بود.

اگر تصمیم می گیرید که قبل از اسباب کشی اینکار را تمام کنید حتماً از قبل کفپوش های موردنظرتان را سفارش دهید و طوری برنامه ریزی کنید که حداقل یک تا دوز قبل از اسباب کشی شما، کار تعویض کفپوش ها تمام شده باشد. کفپوش های جدید را با پارچه بپوشانید تا کارگرها موقع جابه جا کردن وسایل به آنها صدمه نزنند. و وقتی مبلمان را در جای مخصوص خود قرار دادند، آنوقت سخت ترین قسمت کار تمام شده است.

در زیر به چند مورد دیگر از پروژه هایی که قبل از اسباب کشی باید تمام کنید اشاره می کنیم.

پروژه هایی را انتخاب کنید که از همه سخت تر هستند.

اگر بودجه تان اجازه نمی دهد که کفپوش کل خانه را عوض کنید، اشکالی ندارد، اینکار را فقط برای سالن اصلی انجام دهید. اگر نمی توانید برای نقاشی تک تک اتاق ها تصمیم بگیرید، اینکار را فقط برای اتاق هایی بگیرید که تصمیم گرفتن درمورد آنها آسان تر است.

نقاشی -

اینکار را چه خودتان انجام دهید یا کسی را استخدام کنید که برایتان انجام دهد، مطمئناً انجام آن برای یک اتاق خالی از اثاثیه بسیار راحت تر خواهد بود چون دیگر نیازی به جابه جا کردن وسایل و لوازم و برداشتن تابلو ها و آینه ها نخواهد بود. قبل از اینکه کارگران وسایلتان را به خانه جدید بیاورند، باید چند روزی از نقاشی خانه گذشته باشد.

اگر بخواهید خودتان اینکار را انجام دهید معمولاً خیلی بیشتر از آنچه فکر می کنید زمان می برد به همین دلیل بهتر است که یک گروه متخصص را استخدام کنید که طی یک تا دور اینکار را برایتان تمام کنند.

حتی اگر فقط یک قسمت از خانه جدید را قبل از اسباب کشی نقاشی کنید خیلی در وقتتان صرفه جویی خواهد شد. اگر نمی توانید درمورد رنگ ها تصمیم بگیرید، می توانید یک پس زمینه سفید، بژ روشن یا هر رنگ دیگری که برای پس زمینه دوست دارید را استفاده کنید. بستگی به این دارد که با لوازم خانه تان چه رنگی بیشتر جور باشد. بعد می توانید وقتی به خوبی تصمیمتان را گرفتید رنگ دیگری به آن اضافه کنید.

عوض کردن قفل ها

کی از کارهایی که لازم است برای ایمنی خانه انجام دهید تعویض قفل و کلیدهاست. ممکن است مالک قبلی یک نمونه از کلید را به یکی از همسایه ها، کارگر خانه یا آشنایان داده باشد و اگر قفل و کلیدها را به کلی عوض کنید خیالتان راحت تر خواهد بود. اینکار را باید بلافاصله بعد از نقل مکان انجام دهید.

سیستم کمدها

مرتب و منظم کردن وسایل در خانه جدید احساس خیلی خوبی به شما خواهد داد. داخل کمدها را می توانید با اضافه کردن کشو و سبدهای مخصوص و ریل چوب رختی سازماندهی کنید اما دقت کنید که اینکار باید حتماً قبل از نقل مکان انجام شود چون درغیراینصورت مجبور خواهید شد همه وسایل را یک بار دیگر بیرون بیاورید و ممکن است وسایلتان یک یا دو روز روی تخت و زمین بیفتد تا کار کمدها تمام شود. اگر از یک متخصص بخواهید اینکار را برایتان انجام دهد کار خیلی زود تمام خواهد شد اما اگر خودتان تصمیم بگیرید که کار را تمام کنید، ممکن است بیشتر طول بکشد. اگر قبل از نقل مکان خانه را بررسی کنید می توانید قبل از آوردن اسباب به خانه جدید سیستم داخل کمدها را سفارش دهید.

تنظیمات الکتریکی -

اگر خانه ای که می خواهید به آن نقل مکان کنید نوساز باشد کلید و پریزهای برق مطمئناً مشکلی نخواهند داشت اما برای خانه های قدیمی تر اوضاع کمی سخت تر می شود. اینکار را می توانید همیشه انجام دهید اما انجام آن در خانه ای که هنوز لوازم وارد آن نشده است بسیار راحت تر است. یادتان باشد که برق کار ها ساعتی پول می گیرند و اینکار را می توانند با ایمنی و سرعت بالاتری برایتان انجام دهند. شاید بخواهید چراغ های بعضی قسمت ها را اضافه کنید مثلاً نور بیشتری در آشپزخانه بخواهید یا بخواهید که در کمددیواری ها هم لامپ داشته باشید که باید از برق کار بخواهید برایتان سیم بکشد.

انبار و پارکینگ -


باربری بارسلون : اولین و بهترین شرکت حمل و نقل اثاثیه منزل و اداری

آیا پارکینگ خانه به صورتی هست که بتوانید ماشینتان را آنجا پارک کنید یا پارکینگ خانه به محلی برای انبار کردن وسایل اضافه تان تبدیل خواهد شد؟

برای انبار کردن وسایل بهتر است انباری خانه را طبقه بزنید و انبار کردن وسایل را به صورت سیستماتیک انجام دهید تا دفعه بعدی که به یک وسیله نیاز پیدا کردید با راحتی بیشتری آن را پیدا کنید. نکته دیگری که بد نیست رعایت کنید این است که موقع بسته بندی وسایل در خانه قبلی، وسایلی که باید به انباری بروند را در جعبه های مجزا قرار داده و روی آن بنویسید "انبار" تا موقع اسباب کشی مستقیماً به انبار برده شوند.

بااستفاده از نکاتی که در این مقاله ذکر کردیم، می بینید که نقل مکان به یک خانه جدید آنقدرها هم بد نیست.

فنون اسباب کشی

ل هفته را نخوابیده بود، به نظر خودش همه چیز را در نظر گرفته بود، اما درست در لحظات آخر، همه چیز تغییر کرد و اسباب‌کشی خانه به یکی از مشکل‌ترین کارهای عمرش بدل شد. می‌خواهید اسباب‌کشی کنید؟ چنین کارهایی می‌تواند یک تجربه شیرین و گاهی تلخ را به دنبال داشته باشد.

رسم است که برای انجام صحیح یک کار بزرگ از افراد باتجربه نظرخواهی کنیم. تجربه‌های ریز و درشت می‌تواند کمک موثری برای بالا بردن کارایی ما باشد. این گزارش مجموعه‌ای از تجربه‌های ریز و درشت است که دانستن آنها می‌تواند به شما هم کمک کند!


باربری بارسلون : اولین و بهترین شرکت حمل و نقل اثاثیه منزل و اداری


معمولا جابه‌جا کردن وسایل سنگین در منازل کار بسیار دشواری است. شما هم حتی اگر یک‌بار اقدام به اسباب‌کشی کرده باشید از این دشواری اطلاع دارید. اما مساله مهم این است که در این مواقع باید کار را به کاردان سپرد.

هیچ وقت هوس نکنید یخچال یا ماشین لباسشویی را خودتان جابه‌جا کنید، حتی اگر منزل جدید طبقه همکف باشد. چرا که کارگرانی که در این زمینه تجربه دارند نه تنها بدن آماد‌ه‌تری برای این نوع وسایل سنگین دارند، بلکه ترفندهایی هم برای جابه‌جایی دارند. ترفندهایی که فقط با تجربه به دست می‌آید و شاید یک بی‌توجهی کوچک؛ خرج اساسی روی دست شما بگذارد.

برای جابه‌جایی وسایل منزل و حتی اداره، بهترین راه‌حل مشورت با شرکت‌های اتوبار است که با ماشین‌های بزرگ خاور وسایل را جابه‌جا می‌کنند. معمولا همراه با هر خاور طبق تجربه قبلی چندین نفر کارگر هم فرستاده می‌شود .

پس بهتر است از قبل به فکر تهیه آب و شربت و میوه باشید و تدارک این‌گونه موضوعات خستگی درکن را ببینید وگرنه ممکن است کارگرهای خسته بارها را دیرتر جابه‌جا کنند و یا این‌که برای رفع خستگی ساعت‌های بیشتری را به استراحت بگذرانند و این مساله به ضرر شماست چرا که اغلب اتوبارها هزینه اسباب‌کشی را ساعتی حساب می‌کنند.

وقتی برای بستن قرارداد به شرکت اتوبار مراجعه می‌کنید، سعی کنید سوال‌های زیادی بپرسید تا از جزییات ماجرا باخبر شوید. چرا که معمولا مسوولان این شرکت‌ها خود را موظف به توضیح تمام مسائل نمی‌دانند و در نتیجه صورتحساب شما کمرشکن می‌شود. بدانید که چند کارگر قرار است فرستاده شود. بدانید که آیا دستمزدها ساعتی حساب می‌شود؟ بدانید که در نهایت باید هزینه‌ها را به چه کسی پرداخت کنید و در واقع رئیس تیم چه کسی است؟ بدانید که آیا واقعا سرساعت مراجعه خواهند کرد؟ بدانید که آیا هزینه یخچال و بوفه شیشه‌ای شما جدا حساب خواهد شد یا نه؟

هر کاری راهی دارد

همه ما فکر می‌کنیم جابه‌جا کردن وسایل که دیگر کاری تخصصی نیست و هر کسی می‌تواند از عهده آن برآید، اما مساله اینجاست که اسباب‌کشی یک فن و تکنیک است و پر از ریزه‌کاری‌هایی که اگر حتی یکی از آنها را هم نادیده بگیریم، ضررهای جبران‌ناپذیر به خود و دیگران وارد خواهیم کرد.

در زمان بارگیری سعی کنید شما هم تیمی تشکیل بدهید تا به بهترین نحو بارگیری انجام شود. گاهی پیش می‌آید که کارگران با وجود داشتن سابقه طولانی در بارگیری خودشان را به کوچه علی چپ می‌زنند تا بتوانند با کار کمتر، دستمزد بیشتری را دریافت کنند.

یکی از شگرد‌‌های این افراد این است که از غفلت شما استفاده می‌کنند و وسایل را با چیدمانی نادرست در پشت خاور جای می‌دهند. طوری که وسایلی که به نظر شما با یک بار حمل و نقل قابل جابه‌جایی خواهد بود، نیاز به چندین بار حمل و نقل پیدا می‌کند و در نهایت این جیب شماست که خسارت را باید جبران کند.

پس سعی کنید یک نفر را مسوول رسیدگی به وسایلی که کارگرها از منزل شما خارج می‌کنند کنید و نفر بعدی را مسوول چیدمان صحیح، اصولی و درست در پشت وسیله نقلیه کنید. اگر بتوانید خودتان هم بر نحوه جابه‌جایی وسایل نظارت داشته باشید، بهترین کار انجام شده است.

بار باید در فضایی کاملا بهینه بارگیری شود. بعضی وسایل قابل باز شدن و تا شدن هستند، تا حد ممکن آنها را پیش از بارگیری باز کرده و آماده جابه‌جایی کنید. در این مواقع تشکیل تیم برای شما و نظارت بر صحت کار کارگران اهمیت بالایی دارد چرا که بعضی از این کارگران به صورت روزمزد در شرکت‌ها فعالیت می‌کنند و شرکت هیچ تضمینی در مورد پرداخت خسارت به شما نخواهد داد.

سعی کنید خسیسی را کنار گذاشته و به جای این‌که کارتن‌ها را برای جا دادن وسایل از کنار خیابان و از این مغازه‌ و آن مغازه با هزار التماس، دریافت کنید، کارتن‌های سالم بخرید. هر چه کارتن‌های سالم بزرگ‌تر و به تعداد بیشتری داشته باشید، حمل و نقل هم در زمان کمتر و هم با هزینه کمتری انجام خواهد شد. در نهایت هم کمترین خسارت به شما وارد می‌شود.

همچنین سعی کنید تا جایی که می‌شود تمام وسایل را داخل کارتن بگذارید،حتی جعبه‌های کوچک کریستال‌ها، لباس‌های زمستانی، گل‌های مصنوعی، سبد‌های شستشو و جاروبرقی را استفاده از کارتن‌های شل و وارفته درست وقتی به شما خسارت وارد می‌کنند که زمان بحرانی فرا رسیده است.

خسته‌اید و کارگرها در گرما از تک و تا افتاده‌‌اند، یک کارتن شل و وارفته هنگام خارج کردن باز یا پاره می‌شود و کل وقت و هزینه شما به هدر می‌رود. بگذریم از این‌که، در این مواقع، کارگرها اصلا وظیفه خود نمی‌دانند که وسایل را بدون کارتن و به نحو دیگری جابه‌جا کنند. نه تنها باید کارتن‌های صحیح و سالم و محکم تهیه کنید، بلکه بهتر است از چسب‌های نواری پهن استفاده کنید.


باربری بارسلون : اولین و بهترین شرکت حمل و نقل اثاثیه منزل و اداری


این کار به شما کمک می‌کند که از سالم رسیدن بار به مقصد مطمئن شوید. در ضمن استفاده از ریسمان‌های محکم و در صورت ممکن تهیه یک قرقره از این نوع ریسمان‌ها که معمولا سبزی‌فروشی‌ها از آن استفاده می‌کنند، هم می‌تواند راه حل مناسبی برای بسته‌بندی درست باشد.

وقتی جعبه‌ای با ریسمان محکم از چهار طرف بسته شده باشد نه تنها خطر کمتری در مورد شکستن اشیاء داخلی دارد بلکه جای دست خوبی هم برای کارگران طراحی شده است.

هفت‌ خوانی به نام اسباب ‌کشی

فصل تابستان که از راه می‌رسد، مدرسه‌ها تعطیل، روزها بلند و هوا گرم و گرم‌تر می‌شود. در این میانه بازار اسباب‌کشی و رفتن به خانه‌ جدید هم حسابی گرم است. گویا این روزهای بلند و داغ فرصتی است برای گشتن و یافتن مکانی مناسب.

البته بعضی‌ها مجبورند خانه را عوض کنند؛ همان‌ها که صاحبخانه یکباره و بدون حساب و کتاب اجاره‌شان را دو برابر می‌کند و آه از نهادشان برمی‌آورد. گروهی هم صاحب خانه می‌شوند و نفسی براحتی می‌کشند. برخی هم خانه را تبدیل به احسن می‌کنند و صد البته بسیار خوشحالند.


باربری بارسلون : اولین و بهترین شرکت حمل و نقل اثاثیه منزل و اداری


اما هرکدام از این حالت‌ها که باشد، جمع‌کردن وسایل خانه و جابه‌جایی کار دشواری است، چرا که ما ایرانی‌ها عادت داریم وسایلی را جمع کنیم که طی سال‌های طولانی نیازی به آنها نخواهیم داشت. همین موضوع کافی است تا اسباب‌کشی در ذهن افراد خانواده به کاری بسیار سخت تبدیل شود. البته خیلی‌ها هم عقیده دارند اسباب‌کشی هم مانند هر کار دیگری اگر با نظم و ترتیب انجام شود، کار خیلی سختی نخواهد بود.

چه کنیم تا کمتر خسته شویم؟

اگر خانه مناسبی پیدا کرده‌اید، ابتدا به همه افراد خانه یک آماده‌باش جدی بدهید. اسباب‌کشی کاری نیست که یک نفر آن را انجام دهد. هر یک از افراد باید وسایل خودش را طبقه‌بندی کند. البته باز هم کار خانم خانه بیش از همه است؛ فقط کافی است نگاهی به آشپزخانه و ظرف‌ها و وسایل مختلف داخل کابینت‌ها بیندازید.

مرحله دوم کار، تهیه کارتن‌های مناسب و محکم است؛ یادتان باشد به روزنامه‌های باطله هم نیاز دارید. چسب، نخ‌های نایلونی محکم برای بستن کارتن‌ها و یک قیچی هم باید دم‌دستتان باشد. آماده بودن این وسایل، کارها را کلی جلو می‌اندازد.

بعضی‌ها جمع‌آوری همه وسایل را در یک زمان شروع می‌کنند؛ این کار شما را سر درگم کرده و وقت زیادی می‌گیرد. بنابراین بهتر است این کار به ترتیب اتاق‌ها انجام گیرد. با کمک بچه‌ها وسایل هر اتاق را جمع‌آوری کنید و روی هر کارتن هم بنویسید مربوط به کدام اتاق و حاوی چه وسایلی است.

لباس‌ها را جا نگذارید

یادتان باشد لباس‌ها را هم دسته‌بندی کنید. به عنوان مثال تی‌شرت‌ها را با لباس‌هایی مانند کت‌وشلوار نمی‌توان در یک بسته قرار داد. همچنین پیش از گذاشتن لباس‌ها در کارتن، بهتر است آنها را داخل کیسه‌های نازک پلاستیکی بگذارید. در غیر این صورت پس از اسباب‌کشی با حجم زیادی از لباس‌ها روبه‌رو می‌شوید که همه نیاز به شست‌وشو دارند.

البته نمونه‌هایی از کیسه‌های پلاستیکی که می‌توان به وسیله جارو برقی هوای داخل آنها را تخلیه کرد در بازار وجود دارد که استفاده از آنها حجم لباس‌ها را به میزان قابل توجهی کم خواهد کرد.

هوای بزرگ‌ترها را داشته باشید

آپارتمان‌های کوچک و خیلی نقلی امروزی به یقین راه‌پله‌ها و پاگردهای تنگ و باریکی هم دارد، پس اگر مبل‌ها قدری بزرگ هستند یا میز ناهارخوری و کتابخانه دارید، حتما هوای‌شان را داشته باشید. در غیر این صورت، هم دیوار راه‌پله‌ها زخمی خواهد شد و هم وسایل بزرگ شما صدمه می‌بیند. یک راهکار این است که در صورت امکان قسمت‌های مختلف وسایل بزرگ را از هم جدا کنید. اگر این کار شدنی بود یادتان نرود هر قسمت (مانند پایه‌های میز ناهارخوری یا طبقه‌های کتابخانه) را شماره‌گذاری کنید تا در خانه جدید برای سر هم‌کردن آنها دچار مشکل نشوید.

فرش‌های تمیز برای خانه جدید

اگر امکانش را دارید، بد نیست هنگام اسباب‌کشی، فرش‌ها را هم به قالیشویی‌ها تحویل دهید تا هنگام چیدن وسایل در خانه جدید، جلوه اتاق‌ها و هال و پذیرایی بیشتر شود.

در بیشتر شهرهای کشور ما خاک و گرده‌های ریز مهمان همیشه خانه‌ها هستند. پس شاید جابه‌جایی فرصت مناسبی برای گرفتن خاک از دل فرش‌های زیبای خانه باشد.


باربری بارسلون : اولین و بهترین شرکت حمل و نقل اثاثیه منزل و اداری


آشپزخانه؛ خوان هفتم

خیلی‌ها می‌گویند هنگام اسباب‌کشی، همه اتاق‌ها یک طرف و آشپزخانه طرف دیگر. البته بیراه هم نمی‌گویند. در آشپزخانه‌های ما آنقدر لوازم ریز و درشت هست که وقتی همه آنها را از کابینت‌ها و کمدها بیرون می‌ریزیم تازه متوجه می‌شویم طی چند سال گذشته چقدر چیزهای مختلف و شاید زائد دور خودمان جمع کرده‌ایم، اما هنگام اسباب‌کشی، وقت فکرکردن به این موضوع نیست. فقط تا می‌توانید لوازم غیرضروری را دور بریزید. این فرصت کمتر تکرار می‌شود پس نهایت بهره را از آن ببرید.

سایر وسایل آشپزخانه را هم به دو روش می‌توان جمع کرد: یا به ترتیب کابینت‌های پایین و بالا یا به ترتیب نوع وسایل؛ مثلا یک کارتن مخصوص بشقاب‌ها. کارتن دیگر برای قابلمه و ماهیتابه و ظروف بزرگ و...

فکری به حال یخ‌زده‌ها بکنید

همیشه یخچال و فریزر مشکلی جدی هنگام اسباب‌کشی به حساب می‌آید. بنابراین اگر از چند ماه قبل تاریخ معینی برای روز اسباب‌کشی در نظر گرفته‌اید، می‌توانید وسایل فریزر را به مرور زمان مصرف کرده و چیزی هم جایگزین آن نکنید تا فریزر خالی شود. این شیوه بهترین کار برای انتقال فریزر است و در این حالت باید فریزر را خشک کرده و براحتی آن را جابه‌جا کنید.

ولی در صورتی که طبقه‌های فریزر پر از مواد غذایی است و نمی‌توانید آنها را خالی کنید، باید روز اسباب‌کشی و در آخرین مرحله، فریزر را به ماشین‌های باربری تحویل دهید و در خانه جدید نیز جزو اولین وسایل آن را تحویل بگیرید. سپس هر چه سریع‌تر آن را به برق بزنید تا مواد غذایی منجمد خراب نشود. یخچال را هم حتما از چند روز قبل خالی کرده و تمیز کنید تا روز اسباب‌کشی راحت و بدون دردسر آن را به خانه جدید انتقال دهید.

اسباب کشی آسان فقط با رعایت 10 نکته

هنگام اسباب‌کشی هیچ چیز ناراحت‌کننده‌تر از باز شدن کارتن، ریختن وسایل و صدای شکستن بشقاب‌های چینی نیست. پس بهتر است قبل از پر کردن کارتن‌ها با وسایل باارزش با مهارت بسته‌بندی آشنا شوید.


باربری بارسلون : اولین و بهترین شرکت حمل و نقل اثاثیه منزل و اداری


هنگام بسته‌بندی این 10 مورد را به خاطر بسپارید:

1- کارتن‌ها را درست بسته‌بندی کنید

برای داشتن کارتن خیلی محکم، ته جعبه بین درزها را نوارچسب بزنید. در مرحله بعد، نوارچسب را عمود بر چسب قبلی بزنید. برای محکم‌تر‌ شدن، کف کارتن روزنامه یا مقوای ساده بگذارید. با توجه به نوع وسایل، آن‌ها را داخل روزنامه بپیچید. بعد از پر شدن کارتن، در آن را بسته، روی آن نوارچسب زده، کناره‌های کارتن را برچسب بزنید. محتویات داخل کارتن و این که مربوط به چه کسی است را روی برچسب بنویسید.

2- وسایل مشابه را با هم بسته‌بندی کنید

برای مثال داروها را با وسایل ریز آشپزخانه داخل یک جعبه نگذارید. چون موقع باز کردن کارتن، وسایل با هم قاطی شده، باعث گیج‌شدن شما می‌شود و تفکیک آن‌ها کار سختی است. از حوله و دستمال‌ها برای محکم ماندن وسایل در جای خود و سر نخوردن آن‌ها استفاده کنید. بهترین بسته‌بندی زمانیست که وسایل در جای خود با کمک چیزهای دیگر ثابت بوده، از فرو ریختنشان جلوگیری کنیم.

بعد از پر شدن کارتن روی آن بنویسید مربوط به چه کسی است و محتویات آن چیست؟ با یک فلش قسمت روی جعبه را مشخص کنید. اگر وسایل شکستنی است، روی آن بنویسید "شکستنی با احتیاط حمل شود".

3- لباس‌ها را داخل کارتن‌های مخصوص قرار دهید

این کارتن‌ها دارای رخت‌آویز و جالباسی بوده، به‌راحتی می‌توان لباس‌ها را داخل آن‌ها آویزان کرد. با این جعبه‌ها هنگام بسته‌بندی در وقت صرفه‌جویی زیادی می‌شود. دیگر مجبور نیستید لباس‌ها را از چوب‌لباسی بیرون آورده، آن‌ها را یک به یک تا کرده، داخل کارتن قرار دهید. به راحتی آن‌ها را با همان شکل بدون چروک شدن داخل کارتن بگذارید.

حتی می‌توانید آن‌ها را به صورت دلخواه بر اساس رنگ، ضخامت یا فصل تقسیم‌بندی کنید و هنگام ورود به خانه جدید، به‌راحتی از کارتن در آورده، سریع و بدون زحمت داخل کمد قرار دهید.

4- وسایل ریز را داخل کارتن‌های بزرگ و وسایل بزرگ را داخل کارتن‌های کوچک قرار دهید

هنگام بسته‌بندی، وسایل کوچک را داخل کارتن‌های بزرگ و وسایل بزرگ را داخل کارتن‌های کوچک قرار دهید. چون از نظر علم فیزیک احتمال شکستن وسایل سنگین در وسط جعبه‌های بزرگ بیش‌تر است. این قانون در مورد اکثر چیزها به جز کتاب صادق است. اگر یک کارتن بزرگ را از کتاب‌های کوچک پر کنید، وزن زیادی پیدا کرده، فوق‌العاده سنگین و حمل آن سخت خواهد شد.

همچنین وسایل سنگین را کف کارتن قرار داده و وسایل سبک‌تر را بالاتر بگذارید. به یاد داشته باشید هنگام حمل‌ونقل، فشار آوردن به یک جعبه پر، باعث شکستن وسایل داخل آن می‌شود.

5- بگذارید وسایل خرت‌وپرت داخل دراور باقی بماند

اگر در داشتن کارتن خالی محدودیت دارید یا انتقال وسایل دراور به کارتن برایتان مشکل است، در صورتی که داخل کشوها وسایل شکستنی نیست، بگذارید وسایل داخل کشو باقی بماند. کشوها را با چسب‌نواری به بدنه کمد یا دراور محکم کنید. دقت کنید که دراور رنگ شده نباشد. نگذارید نوارچسب مدت طولانی روی دراور باقی بماند و چسب زدن را در آخرین لحظه جابه‌جایی انجام دهید.


باربری بارسلون : اولین و بهترین شرکت حمل و نقل اثاثیه منزل و اداری


6- بشقاب‌ها را نزدیک لبه کارتن قرار دهید

بسیاری از افراد بشقاب‌ها را ته جعبه می‌گذارند اما اگر آن‌ها را نزدیک لبه قرار دهید، احتمال شکسته شدنشان کم‌تر است. بشقاب‌ها را داخل روزنامه بپیچید. ته کارتن و گوشه‌های جعبه وسایل دیگر قرار دهید تا بشقاب‌ها سر جای خود محکم و ثابت بمانند و جابه‌جا نشوند.

موقع بسته‌بندی ظرف‌های بلور، ظروف سنگین‌تر را ته گذاشته و ظرف‌های کوچک و ظریف را رو قرار دهید تا در صورت باز شدن جعبه موقع جابه‌جایی احتمال شکستن آن‌ها کم‌تر باشد. روی این جعبه‌ها حتما کلمه شکستنی را بنویسید.

7- روی ریسمان نوارچسب بزنید

هنگام بستن کارتن‌ها از ریسمان استفاده کنید. برای راحت‌تر باز شدن جعبه روی ریسمان را چسب بزنید و بگذارید مقداری از آن به صورت اضافه از زیر چسب بیرون بماند. این کار ممکن است کمی وقت‌گیر باشد ولی هنگام باز کردن جعبه نیازی به کاتر یا وسیله تیز نخواهید داشت. فقط کافیست نخ را بکشید تا در کارتن راحت باز شود.

8- کارتن‌ها را برچسب بزنید

اگر محتویات داخل کارتن‌ها را مشخص نکنید، زمان ورود به خانه جدید، جای قرار دادن هر جعبه مشخص نخواهد بود. رفتن به سراغ هر جعبه و باز کردن و اطلاع از داخل آن‌ها و این که هر جعبه‌ای در کدام اتاق قرار بگیرد، کار فوق‌العاده سختی است. پس زرنگ باشید و هر کارتن را لیبل بزنید. می‌توانید روی لیبل، اتاق مورد نظر، محتویات جعبه و این که مربوط به کدام‌یک از اعضاء خانواده است را بنویسید. لیبل را در اطراف جعبه بزنید نه روی آن.

9- پایه‌های مبل و اتصالات وسایل را جداگانه بسته‌بندی کنید

هنگام جابه‌جایی ممکن است چرخ‌‌های مبل‌ها کنده شوند. بنابر این قبلا آن‌ها را جدا کرده، بسته‌بندی و برچسب بزنید. این که مربوط به کدام مبل هست را هم یادداشت کنید.

این روش را در مورد تابلوها، قاب عکس‌ها و آینه‌ها هم به کار ببرید. بعضی از قاب‌ها یا آینه‌ها با پیچ یا وسایل خاصی آویزان شده‌اند و هنگام جابه‌جایی ممکن است گم شوند. آن‌ها را داخل کیسه نایلون بسته‌بندی کرده، روی وسیله بچسبانید و یا جداگانه با برچسبی که روی آن اسم وسیله را نوشته‌اید، کنار وسایل مشابه قرار دهید.

10- جمع‌کردن و بسته‌بندی وسایل را زودتر شروع کنید

منتظر نشوید تا هفته آخر برسد و بعد شروع به جمع کردن وسایل کنید. بسیاری از وسایل که تا زمان اسباب‌کشی نیازی به آن‌ها ندارید را چند ماه زودتر جمع کنید (مانند لباس‌های فصل بعد، وسایل مخصوص تعطیلات، ظروف کریستال، ظرف‌های پایه‌دار مخصوص عید و کتاب‌هایی که قبلا خوانده‌اید و تا دو ماه آینده قصد خواندن دوباره آن را ندارید). درست است که در این مدت دیدن کارتن‌ها در گوشه خانه چندان خوشایند نیست ولی با این کار یکی دو هفته مانده تا جابه‌جایی استرس نخواهید داشت.