اتوبار و باربری

اتوبار و باربری بارسلون : اولین و معتبر ترین شرکت حمل و نقل اثاثیه اداری و منزل

اتوبار و باربری

اتوبار و باربری بارسلون : اولین و معتبر ترین شرکت حمل و نقل اثاثیه اداری و منزل

هفت‌ خوانی به نام اسباب ‌کشی

فصل تابستان که از راه می‌رسد، مدرسه‌ها تعطیل، روزها بلند و هوا گرم و گرم‌تر می‌شود. در این میانه بازار اسباب‌کشی و رفتن به خانه‌ جدید هم حسابی گرم است. گویا این روزهای بلند و داغ فرصتی است برای گشتن و یافتن مکانی مناسب.

البته بعضی‌ها مجبورند خانه را عوض کنند؛ همان‌ها که صاحبخانه یکباره و بدون حساب و کتاب اجاره‌شان را دو برابر می‌کند و آه از نهادشان برمی‌آورد. گروهی هم صاحب خانه می‌شوند و نفسی براحتی می‌کشند. برخی هم خانه را تبدیل به احسن می‌کنند و صد البته بسیار خوشحالند.


باربری بارسلون : اولین و بهترین شرکت حمل و نقل اثاثیه منزل و اداری


اما هرکدام از این حالت‌ها که باشد، جمع‌کردن وسایل خانه و جابه‌جایی کار دشواری است، چرا که ما ایرانی‌ها عادت داریم وسایلی را جمع کنیم که طی سال‌های طولانی نیازی به آنها نخواهیم داشت. همین موضوع کافی است تا اسباب‌کشی در ذهن افراد خانواده به کاری بسیار سخت تبدیل شود. البته خیلی‌ها هم عقیده دارند اسباب‌کشی هم مانند هر کار دیگری اگر با نظم و ترتیب انجام شود، کار خیلی سختی نخواهد بود.

چه کنیم تا کمتر خسته شویم؟

اگر خانه مناسبی پیدا کرده‌اید، ابتدا به همه افراد خانه یک آماده‌باش جدی بدهید. اسباب‌کشی کاری نیست که یک نفر آن را انجام دهد. هر یک از افراد باید وسایل خودش را طبقه‌بندی کند. البته باز هم کار خانم خانه بیش از همه است؛ فقط کافی است نگاهی به آشپزخانه و ظرف‌ها و وسایل مختلف داخل کابینت‌ها بیندازید.

مرحله دوم کار، تهیه کارتن‌های مناسب و محکم است؛ یادتان باشد به روزنامه‌های باطله هم نیاز دارید. چسب، نخ‌های نایلونی محکم برای بستن کارتن‌ها و یک قیچی هم باید دم‌دستتان باشد. آماده بودن این وسایل، کارها را کلی جلو می‌اندازد.

بعضی‌ها جمع‌آوری همه وسایل را در یک زمان شروع می‌کنند؛ این کار شما را سر درگم کرده و وقت زیادی می‌گیرد. بنابراین بهتر است این کار به ترتیب اتاق‌ها انجام گیرد. با کمک بچه‌ها وسایل هر اتاق را جمع‌آوری کنید و روی هر کارتن هم بنویسید مربوط به کدام اتاق و حاوی چه وسایلی است.

لباس‌ها را جا نگذارید

یادتان باشد لباس‌ها را هم دسته‌بندی کنید. به عنوان مثال تی‌شرت‌ها را با لباس‌هایی مانند کت‌وشلوار نمی‌توان در یک بسته قرار داد. همچنین پیش از گذاشتن لباس‌ها در کارتن، بهتر است آنها را داخل کیسه‌های نازک پلاستیکی بگذارید. در غیر این صورت پس از اسباب‌کشی با حجم زیادی از لباس‌ها روبه‌رو می‌شوید که همه نیاز به شست‌وشو دارند.

البته نمونه‌هایی از کیسه‌های پلاستیکی که می‌توان به وسیله جارو برقی هوای داخل آنها را تخلیه کرد در بازار وجود دارد که استفاده از آنها حجم لباس‌ها را به میزان قابل توجهی کم خواهد کرد.

هوای بزرگ‌ترها را داشته باشید

آپارتمان‌های کوچک و خیلی نقلی امروزی به یقین راه‌پله‌ها و پاگردهای تنگ و باریکی هم دارد، پس اگر مبل‌ها قدری بزرگ هستند یا میز ناهارخوری و کتابخانه دارید، حتما هوای‌شان را داشته باشید. در غیر این صورت، هم دیوار راه‌پله‌ها زخمی خواهد شد و هم وسایل بزرگ شما صدمه می‌بیند. یک راهکار این است که در صورت امکان قسمت‌های مختلف وسایل بزرگ را از هم جدا کنید. اگر این کار شدنی بود یادتان نرود هر قسمت (مانند پایه‌های میز ناهارخوری یا طبقه‌های کتابخانه) را شماره‌گذاری کنید تا در خانه جدید برای سر هم‌کردن آنها دچار مشکل نشوید.

فرش‌های تمیز برای خانه جدید

اگر امکانش را دارید، بد نیست هنگام اسباب‌کشی، فرش‌ها را هم به قالیشویی‌ها تحویل دهید تا هنگام چیدن وسایل در خانه جدید، جلوه اتاق‌ها و هال و پذیرایی بیشتر شود.

در بیشتر شهرهای کشور ما خاک و گرده‌های ریز مهمان همیشه خانه‌ها هستند. پس شاید جابه‌جایی فرصت مناسبی برای گرفتن خاک از دل فرش‌های زیبای خانه باشد.


باربری بارسلون : اولین و بهترین شرکت حمل و نقل اثاثیه منزل و اداری


آشپزخانه؛ خوان هفتم

خیلی‌ها می‌گویند هنگام اسباب‌کشی، همه اتاق‌ها یک طرف و آشپزخانه طرف دیگر. البته بیراه هم نمی‌گویند. در آشپزخانه‌های ما آنقدر لوازم ریز و درشت هست که وقتی همه آنها را از کابینت‌ها و کمدها بیرون می‌ریزیم تازه متوجه می‌شویم طی چند سال گذشته چقدر چیزهای مختلف و شاید زائد دور خودمان جمع کرده‌ایم، اما هنگام اسباب‌کشی، وقت فکرکردن به این موضوع نیست. فقط تا می‌توانید لوازم غیرضروری را دور بریزید. این فرصت کمتر تکرار می‌شود پس نهایت بهره را از آن ببرید.

سایر وسایل آشپزخانه را هم به دو روش می‌توان جمع کرد: یا به ترتیب کابینت‌های پایین و بالا یا به ترتیب نوع وسایل؛ مثلا یک کارتن مخصوص بشقاب‌ها. کارتن دیگر برای قابلمه و ماهیتابه و ظروف بزرگ و...

فکری به حال یخ‌زده‌ها بکنید

همیشه یخچال و فریزر مشکلی جدی هنگام اسباب‌کشی به حساب می‌آید. بنابراین اگر از چند ماه قبل تاریخ معینی برای روز اسباب‌کشی در نظر گرفته‌اید، می‌توانید وسایل فریزر را به مرور زمان مصرف کرده و چیزی هم جایگزین آن نکنید تا فریزر خالی شود. این شیوه بهترین کار برای انتقال فریزر است و در این حالت باید فریزر را خشک کرده و براحتی آن را جابه‌جا کنید.

ولی در صورتی که طبقه‌های فریزر پر از مواد غذایی است و نمی‌توانید آنها را خالی کنید، باید روز اسباب‌کشی و در آخرین مرحله، فریزر را به ماشین‌های باربری تحویل دهید و در خانه جدید نیز جزو اولین وسایل آن را تحویل بگیرید. سپس هر چه سریع‌تر آن را به برق بزنید تا مواد غذایی منجمد خراب نشود. یخچال را هم حتما از چند روز قبل خالی کرده و تمیز کنید تا روز اسباب‌کشی راحت و بدون دردسر آن را به خانه جدید انتقال دهید.